søndag den 27. februar 2011

Så er det lige om lidt

Jeg sidder her lørdag nat og er ved at forberede mig til den årlige begivenhed som er blevet en tradition for en veninde og jeg.
Søndag aften kl. 23.59 sætter vi os til rette i Biocity for at følge årets Oscar show live fra Kodak Theatre.
Vi starter dog ud med at skulle se Superclásico en dansk film som jeg ik lige mener har en dyt med Oscar at gøre.
Det blir en lang nat så for at jeg kan holde mig vågen til ca 7.30 blir jeg nødt til lige at strække sengetiden nogle timer her i aften så jeg ikke blir alt for træt når kl nærmer sig 4, 5 stykker mandag morgen.
Jeg kan ikke helt huske hvornår jeg begyndte at følge med i Oscar, men jeg tror det startede da jeg gik på efterskole i Nyborg.
Men det er 4 år jeg er af sted sammen med min veninde.
Første gang var i den gamle biograf i Randers dengang havde vi også hendes mand med. Der var ikke mange mennesker den gang men det var utroligt hyggeligt fordi det var i en meget gammel sal.
Sidste år var vi tilbage i Randers igen da vi ikke kunne få billetter til Århus... Vi var lidt sen ude da jeg ikke helt anede om jeg var startet i nyt job el hvor jeg var så vi måtte vente til sidste øjeblik. Der var det oppe i den nye biograf men vi blev enige om at vi ikke skulle til Randers igen for stemningen er ikke helt den samme som i Århus.
I Århus er der mere fest stemning der blir klappet og piftet når der sker noget på skærmen. I Randers var folk meget stille og en helt anderledes stemning. Derfor blev vi enige om at vi skulle tilbage til Århus igen.
Vi har dog haft et par pauser hvor vi ikke har været med da min veninde har fået børn. Jeg syntes det er så utroligt dejligt at vi stadig kan holde fast i denne tradition selvom hun nu er blevet mor til 3 dejlige unger håber det noget vi blir ved med at holde fast i længe endnu.


Tasken til i morgen er næsten pakket. Tæppe drikkelse og lidt mundgodt så vi klar til en lang nat i Biocity med hygge i godt selskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.