torsdag den 19. september 2013

Sommerhushygge.


Sidder og lytter til hvordan det bare plasker ned udenfor og solens stråler bliver færre og færre og det bliver koldere og koldere uden for.
Er mentalt ved at indstille mig på et trist efterår og en pisse kold vinter og længes allerede nu efter sol og sommer.

I år har jeg ik lavet det vilde, men fik muligheden for, at låne min onkels sommerhus oppe ved Hadsund og inviterede min veninde Karina og 2 af hendes drenge med derop.

Det er ved, at være rigtig mange år siden, at jeg sidst har været deroppe. Så alt så anderledes op. Der var stadig noget der lignede sig selv og det var bare så hyggeligt at være deroppe.
Jeg behøver ikke et stort luksus sommerhus med spa, vaskemaskine og alt muligt andet lir.
Jeg holder stadig af de rigtige sommerhuse som jeg kender dem.

En onsdag formiddag sidst i aug. efter storindkøb kørte vi mod Hadsund og klar til nogle dage med godt vejr, hygge og afslapning.
Drengene fik hurtig valgt senge og legetøjet blev fundet frem ude i solen, og så var de klar til ferie.
Første dag blev brugt på, lige at lære området at kende. Og nej jeg kunne ikke finde rundt deroppe.
Kunne ikke huske hvordan vi kom ned til vandet, så måtte lige have lidt hjælp til at finde derned.

Resten af ferien blev brugt på gå ture ned til vandet boldspil og kroket i haven og en MASSE hygge med ludo og kortspil.
 Det høre med til rigtig sommerhus hygge.

Stranden hvis man kan kalde det for det er utrolig børnevenlig. (Det døbte vi den til at være)
Der er MEGET lavvandet og vi opgav, at komme helt derud hvor man kunne få vand op til knæene. Jeg ved ikke hvor langt vi gik men vi gik og gik og gik ig jeg tror næsten vi gik en km ud og det var kun soppevand.
Første gang vi var ude og soppe var vandet dejligt lunt det var næsten som om at vandet var varmere end selve luften. Det var nok også derfor vi kunne holde til, at gå så langt ud. Havbunden var sand uden tang og sten så det var så lækkert at kunne gå rundt i.
Vi brugte vores soppe ture til at kigge på sandorm og tanlopper og kaste med sten. Selvom drengene ik rigtig fik badet er jeg ret sikker på, at de havde nogle gode ture ned til vandet.

Den dag vi skulle hjem brugte vi de sidste timer i haven efter, at alt var pakket og gjort rent. Vejret var rigtig lækkert og det blev bare mere og mere varmt. Det var næsten helt trist, at køre derfra. Kunne godt bruge et par dage mere deroppe.
Håber snart, at kunne kommer derop igen. Man behøver ikke tage synd på for, at få en god sommerferie.
Man kan sagtens have en god sommerferie i Danmark hvis man er i godt selskab.
Tak for nogle dejlige dage Karina, Tobias og Andreas.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.