torsdag den 9. januar 2014

Julen 2013



Den nye computer er nu kommet hjem til mig efter at den var på en lille ferie nede i Horsens.
Kalenderen siger også januar, men jeg syntes nu alligevel jeg ville lave et lille forsinket jule indlæg.

Dec. 2013 er bare fløjet af sted og jeg kunne næsten ikke følge med.
Aldrig har jeg været så sen ude med mine julegaver men så har jeg også prøvet det.
Julegaverne blev klaret søndag formiddag den 22 dec. hvor min mor, søster og jeg drog ind til Århus og fik juleshoppet.
Jeg havde nu frygtet det helt store sidste øjebliks stress helvede, men det var heldigvis ikke helt slemt alligevel.

Jeg nåede også, at få lavet julekonfekten vi kunne hygge os med og der blev skrevet julekort.
Jeg nyder, at holde ved de gamle juletraditioner med, at sende en julehilsen med posten og ikke over computeren eller sms.
I år fik jeg rigtig mærket, at tiderne har ændret sig hvad ang. julekort. Min postkasse blev ikke rigtig fodret i år.
Jeg vil nu stadig forsøge, at holde fast i traditionerne.

Juleaften blev hold hos mine forældre og vi startede ud med, at tage i kirke.
Vi har en meget populær præst vi altid gerne vil høre. Han kan ALTIF fylde en kirke og også ved flere gudstjenester hvis det var det han ville bruge sin 24 dec. på. Mine forældre kom og hentede mig kl. 10.15. Da vi ankom til kirken omkring 10.30 var p-pladsen helt proppet men vi fandt da et par pladser. Det blev ved med at vrimle ind med folk og aldrig har jeg set SÅ mange i den lille kirke før.
Den mand kan bare noget.
Efter en god frokost os mine forældre skulle jeg lige hjem igen og have pakket de sidste gaver ind og pakke en lille weekend taske.
Jeg syntes godt nok jeg var lidt hårdt ramt for allerede fra morgenstunden havde jeg noget migræne agtigt jeg måtte dope mig i mod og sidst på eftermiddagen måtte jeg lige have endnu en omgang piller for jeg følte ikke jeg var meget værd.
Det lykkes mig heldigvis, at få en rigtig dejlig juleaften hvor vi fik min mors lækre julemad også så man lige mig vinde mandelgaven.
Der var måske lidt snyd med. Jeg kunne se, at den sad på siden af skålen mes min mor var ved, at øse op til hende selv. Om hun selv var klar over det fandt jeg ikke lige ud af.
Jeg fik bogen "rent faktisk" en bog der dræber myter.  Den er rigtig sjov. Der står bl.a. lidt om de edderkopper vi jo skulle spise mens vi sover. Den med om elefanter er bange for mus er også nævnt deri og mange andre sjove ting. Rigtig god underholdene bog.
Det var en min far har købt. Jeg kan ikke huske om jeg allerede har nævnt det for jer men i vores familie er det den som får mandlen der har en gave med til mandelgave ved næste jul.
Det er næsten altid min far der får mandlen og jeg syntes han er gode til, at finde de her sjove bøger man ikke lige regnede med eksisterede.
Jeg går allerede og tænker på hvad jeg mon skal finde på og heldigvis har jeg næsten et år til, at beslutte mig.
Vi fik danset rundt om træet og der blev pakket en masse gode gaver op.
Min far fik vildt mange gaver faktisk 3 mere ned mig det var altså lidt sjovt.

Julegaverne 2013 bestod af:
 
Lady Shaver
En pyjamas
Årets nissepar 2012
Trip Trap nisser med lanterne
En Moby Pack mobil ladestation. Kan bruges til mobil og kamera.
Georg Jensen lysholder 2012
Mette Blomsterberg paletkniv (har byttet den til en af hendes chokoladesmelte skåle)
Rasmus Seebach Ingen kan love dig i morgen
Backstreet Boys In a World like this (deluxe edition) Den nåede ikke at komme frem så den venter jeg spændt på kommer hjem til mig.
 
1. juledag plejer vi heldigvis aldrig, at skulle noget og det er meget fint for mig.
Der blev set masser af jule tv og hygget med familien.
Efter aftensmaden og far til fire film kørte vi ned til Fredensgade som er en vej i Hinnerup hvor alle husene (næsten) er pakket ind i lyskæder.
Der er dem der bare propper den ene lyskæde efter den anden og så er der dem der køre et tema.
Noget mere pænt end andet. Men det er blevet en af vores juletraditioner, at vi lige skal ned gå en tur gennem gaden for at se om der er kommet noget nyt.
Da vi kom var der ikke rigtig nogen men ret hurtigt efter kom der en hel del. Mon de også havde siddet og set far til fire?
2. juledag var vi til familie tam tam nede i Horsens hvor vi hyggede og fik besøg af julemanden.
Julen blev sluttet af med en tur ind til Comedy Aid i Musikhuset. Min søster hendes mand og jeg er ret tosset med stand up og vi er tit, at finde inde i Musikhuset.
Jeg kan ikke helt huske hvor mange gange vi har været med men det er hvert år og jeg fandt et program fra 2004 et par dage efter vi havde været inde og se årets show.
Vi gør en god gerning mens vi får ondt i maven af grin.
 
Nytårs aften var jeg hjemme hos min søster og hendes mand.
Vi fik hørt dronningens nytårstale, spist lækker hjemmelavet mad, set 90 års fødselsdagen og hygget os med live koncerter i fjernsynet og kl. 24 var vi ude og se naboerne og resten af byen fyrede af.
Hvorfor bruge penge på krudt når naboerne tømmer kontoen og køber krudt i lange baner.
Der var lige nogle træer i vejen men vi fik da set en masse flotte raketter springe.
 
Hvad med jer har i haft en god jul og et godt nytår? Fik i nogle fede julegaver?
 
Slutter lige af med lidt nede fra Fredensgade. Billederne i år blev ikke helt så gode som jeg havde håbet på. Jeg havde kun min mobil på mig og vejret var ikke så godt. Vil i have mere kan i klikke her og se nogle billeder jeg tog for et par år siden.
 

 Og til sidst en lille video:
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.