mandag den 3. marts 2014

Hjemmelavet tacotærte.

En dag da jeg sad og googlede fangede mine øjne pludselig tacotærte.
Det er ikke noget jeg har gjort mig bekendt med før så jeg måtte da lige ind og tjekke hvad det var.
Det endte med, at jeg sad og kiggede en masse forskellige opskrifter for det måtte da prøves. Jeg har dog valt at lavet min egen så blev den også som jeg selv vil have den.

Den er blevet serveret nogle weekend gæster sammen med en god salat og det gik så stærkt, at jeg ikke nåede, at få et billede af den så i må nøjes med et billede af et stykke der var tilbage da vi alle var mætte.
Men så kan i jo også se hvordan den ser ud inden i.
Mine gæster og jeg syntes den var rigtig god, så den må jeg gerne lave igen.

Find opskriften under billedet.


Anettes tacotærte:

Jeg har snydt lidt og købt en færdig tærtedej da jeg ikke laver tærter så tit,
Der er brugt en fuldkornsdej der har gav en god mættenede fornemmelse.

Fyld:
500 g hakket oksekød
3-4 revne gulerødder
1 pose taco.-krydderi
1 dl vand
(kom evt også majs og peberfrugt i hvis du lyster)

"Låg":
2 dl creme fraiche
3 spsk.  mayonnaise
2-3 dl revet ost
smag til med :
1 tsk. salt
1 tsk. peber
1 fed hvidløg eller 1 tsk. hvidløgs krydderi 

Start med, at forbag din tærtedej i 10-15 min.
Du skal selvfølgelig lige huske, at lave den først hvis hvis du ikke er smart i en fart som mig og bruger en færdiglavet.

Steg oksekødet og bland krydderierne, vand og gulerødderne og lad det små simre lidt.

I en anden skål blander du creme fraiche, mayonnaise, salt, peber og hvidløg sammen og blander det revet os ned i.

Fyld den bagte tærtebund med kødfyldet og kom derefter ostefyldet henover.
Drys evt. lidt ekstra revet ost henover og bag tærten ved 250 grader i ca. 15 min eller tll den er gylden på toppen.

Nydes med en god blandet salat.

Bon appetit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Jeg vil stadig anbefale jer at sende jeres kommentar fra en computer da man ikke altid kan regne med at ens besked går igennem hvis man skriver fra iphone el ipad, men prøv.
Jeres kommentar er gået igennem hvis i får beskeden om at den venter på at blive godkendt.